دانلود تحقیق در مورد دانش و مدیریت دانش docx

هدف از این تحقیق بررسی دانش و مدیریت دانش با فرمت docx مشخصات فایل تعداد صفحات45حجم207/556 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx توضیحات کامل هدف از این تحقیق بررسی دانش و مدیریت دانش با فرمت docx در قالب 45 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشدانلود تحقیق در مورد دانش و مدیریت دانش docx|42098811|superior-brain|دانلود تحقیق دانش و مدیریت دانش,تحقیق دانش و مدیریت دانش doc,تحقیق کامل دانش و مدیریت دانش ,تحقیق درباره دانش و مدیریت دانش,تحقیق با موضوع دانش و مدیریت دانش,تحقیق دانش و مدیریت دانش با فرمت ورد,تحقیق در مورد دانش و مدیریت دانش چیست,تحقیق دانش آموزی درباره دانش و مدیریت دانش,تحقیق دانشجویی درباره دانش و مدیریت دانش
با ما همراه باشید با موضوع دانلود تحقیق در مورد دانش و مدیریت دانش docx

هدف از این تحقیق بررسی دانش و مدیریت دانش با فرمت docx


مشخصات فایل
تعداد صفحات45حجم207/556 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx
توضیحات کامل

هدف از این تحقیق بررسی دانش و مدیریت دانش با فرمت docx در قالب 45 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد


فهرست مطالب
دانش و مدیریت دانش
2-1. مقدمه10
2-2. مبانی نظری10
2-2-1. مفهوم دانش10
2-2-2. انواع دانش12
2-2-3. سیری در تاریخچه‌ی مدیریت دانش14
2-2-4. مدیریت دانش15
2-2-5. الگوهای مدیریت دانش17
2-2-6. الگوی بوکویتز و ویلیامز20
2-2-7. فعالیت‌های مربوط به مدیریت دانش بر اساس الگوی بوکویتز و ویلیامز21
2-2-8. اصول مدیریت دانش24
2-2-9. عوامل موفقیت مدیریت دانش27
2-2-10. عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش از دیدگاه بوکوویتز و ویلیامز27
2-2-11. موانع مدیرت دانش29
2-2-12. اهداف مدیریت دانش30
2-2-13. کتابخانه‌های دانشگاهی31
2-2-14. نقش کتابداران و اطلاع رسانان در مدیریت دانش32
2-3. مرور پیشینه34
2-3-1. تحقیقات انجام شده در داخل کشور34
2-3-2. تحقیقات انجام شده در خارج از کشور39
2-3-3. جمع بندی پیشینه42
2-4. سؤالات پژوهش43
2-5. تعاریف مفهومی44
2-6. تعاریف عملیاتی45


مطالعه ی دانش به زمان افلاطون و ارسطو باز می‌گردد. با این حال توجه به دانش در درون یک سازمان، اولین بار توسط فیلسوفی بنام میشل پولانی در سال 1965 مشاهده گردید. او دانش را به عنوان چیزی که به خودی خود دارای ارزش ذاتی است معرفی نموده و دو نوع دانش ضمنی و دانش آشکارا مطرح نمود. نوناکا ( 1991 ) نیز عقیده ی پولانی را در مورد دو سطح دانش تأیید نموده است.

پس از آن در خصوص اصطلاح دانش مباحث زیادی مطرح شده است و این تنها یکی از جنبه‌های گیج کننده مدیریت دانش است (کونگ و پوندیا، 2003).ماهیت دانش، موضوعی همیشگی در مدیریت دانش است. همان گونه که آلی (2002) می‌گوید، "چگونگی تعریف دانش، چگونگی اداره کردن آن را می‌تواند تعیین کند". این امر حکایت از عدم یکپارچگی در این زمینه و تعداد زیاد تعریف دانش مغایر یکدیگر، دارد. (فایرستون و مک الروی، 1387).


یکی از مباحث اصلی مرتبط با دانش، درک سه مفهوم داده، اطلاعات، دانش و تعامل بین آن‌ها است. گاهی به این مثلث منبع چهارمی به نام معرفت یا خرد یا حکمت نیز افزوده می‌شود. برای داشتن تعریفی دقیق از مدیریت دانش شناخت این عناصر ضروری است. به طور کلی، هرمی که برای اجزای دانش ارائه می‌کنند، به صورت شکل زیر است. (صادقی آرانی، 1387).

تمایز داده، اطلاعات و دانش مشکل است و تنها از طریق مفاهیم بیرونی و یا از دیدگاه کاربران آنها می‌توان بین آن‌ها تفاوت قائل شد. معمولاَ داده به عنوان مواد خام، اطلاعات به عنوان مجموعه ی سازمان یافته‌ای از داده و دانش به عنوان اطلاعات با مفهوم شناخته می‌شود. (شفیعا و دیگران، 1386) به عبارت دیگر داده‌ها حقایق و واقعیت‌های خام هستند که این اجزا در پایگاه‌های داده، ذخیره و مدیریت می‌شوند.


اطلاعات در حقیقت داده‌های خلاصه شده را در بر می‌گیرد که گروه بندی، ذخیره، پالایش، سازماندهی و تحلیل شده‌اند. دانش را می‌توان بینش‌های حاصل از اطلاعات و داده‌هایی تعریف کرد که می‌تواند به روش‌های مختلف و در شرایط گوناگون، مؤثر و قابل تقسیم باشد. (نوروزیان، 1384 ) و سرانجام خرد یا حکمت، "چشم انداز، بصیرت و توانایی دیدن افق‌های پیرامون" می‌باشد. (راولی، 2007 ).






"