بررسي و مقايسه عزت نفس بين دانشجويان ورزشكار و غير ورزشكار پسر و دختر در بين دانشجويان ابهر

مقدمه: مطالعه و تحقيق در مورد ويژگي هاي شخصيتي در حقيقت قديميترين تحقيقات در روانشناسي ورزش است ، تحقيق در اين زمينه از دهه 1950 تا 1970 روانشناسي ورزش را تحت نفوذ خود داشت و از آن به بعد نيز هم چنان از اهميّت زيادي برخوردار است. (نوابي نژاد ، 1375) بررسي و مقايسه عزت نفس بين دانشجويان ورزشكار و غير ورزشكار پسر و دختر در بين دانشجويان ابهر|39013748|superior-brain|بررسي و مقايسه عزت نفس بين دانشجويان,دانلود رایگان تحقیق,عزت نفس بين دانشجويان,دانلود مقاله,دانلود رایگان ,دانلود تحقیق,دانلود پایان نامه,دانلود مقاله رایگان,دانلود پروژه,تحقیق بررسي و مقايسه عزت نفس,عزت نفس بين دانشجويان,مقاله عزت نفس بين
با ما همراه باشید با موضوع بررسي و مقايسه عزت نفس بين دانشجويان ورزشكار و غير ورزشكار پسر و دختر در بين دانشجويان ابهر

مقدمه:
مطالعه و تحقيق در مورد ويژگي هاي شخصيتي در حقيقت قديميترين تحقيقات در روانشناسي ورزش است ، تحقيق در اين زمينه از دهه 1950 تا 1970 روانشناسي ورزش را تحت نفوذ خود داشت و از آن به بعد نيز هم چنان از اهميّت زيادي برخوردار است. (نوابي نژاد ، 1375)
از اهداف مهم تربيت بدني و علوم ورزش كه يكي از شاخه هاي مهم تعليم و تربيت محسوب مي گردد.ريست بهتر انسان در راستاي تقويت ابعاد وجودي خويش مي باشد و در همين جهت كوشش مي شود با به كارگيري روش هاي علمي از راه كشف قوانين علمي مربوط به جسم و روان به مؤثرترين روش رشد انسان دست يافته شود با توجه به تأثيرات متقابل جسم و روان ، وابستگي و ارتباط و اثر متقابل روانشناسي و تربيت بدني امري اجتناب ناپذير است.
اهميت روانشناسي در حيطه تربيت بدني تا آن حد است كه مربيان خود را نيازمند به حداقل اطلاعات پايه از آن مي دانند.روانشناسان نيز پيوسته علاقه مند هستند كه نقش فعاليت هاي ورزشي را تغيير خصوصيات رواني بدانند و قصد دارند از طريق پژوهش هاي مختلف تأثيرات متقابل جسم و روان را كشف كنند.تأثير فعاليت هاي ورزشي به خصوصيات رواني كه در تحقيق حاضر از جنبه «عزت نفس» مي باشد ، براي كساني كه در زمينه مسائل رواني كاري كنند و هدف نهاييشان كمك به رشد انسان و سلامت رواني اوست مي تواند داراي اهميت باشند.
بيان مسأله:
تربيت بدني به عنوان بخش مهمي از تعليم و تربيت رسالتي بزرگ در تكامل جسماني و رواني و اجتماعي افراد داشته و اهداف آموزشي و تربيتي و اجتماعي را دنبال مي كند و رشد فزآينده وگسترش دامنه اطّلاعات هم چنين دانش وتحقيقات دررشته تربيت بدني با بكارگيري تكنيك هاي علمي موجب گرديد ، روانشناسان ورزشي نيزبا تحقيق درمورد شخصيت به ابهامات وسؤالات موجود دراين زمينه پا سخ گويند.
اثري كه ورزش به عزت نفس افراد به عنوان يكي از مهمترين خصوصيات شخصيتي كه بسيار مورد توجه و تأكيد دانشمندان شاخه هاي مختلف علم روانشناسي قرار گرفته است بسيار اساسي و مهم است.هم چنان كه يك مربي ورزشي نفس بهتر را مايه ترقي ورزشكار خود مي داند.مشاوران و روانشناسان باليني و روانشناسان عمومي نيز سعي دارند اهميت ورزش را در افزايش عزت نفس و در نتيجه سلامت رواني را كشف كنند كه محققين آن را يكي از نتايج بد فصل عزت نفس قوي مي دانند پيدا كنند.
فهرست:
«فصل اول»
مقدمه
بيان مسأله
اهميت و ضرورت تحقيق
واژه هاي كليدي
تعريف عملياتي
تعريف عملياتي
هدف تحقيق
فرضيه هاي پژوهش
«فصل دوم »
تاريخچه و اهميت عزت نفس
دو مثال مختلف از اين اختلال
تعريف واژه ها و اصطلاحات
چگونگي رشد و شكل گيري خودپنداره
تقسيم بندي عزت نفس در كودكان و نوجوانان
راههاي ايجاد تغيير در عزت نفس
تعريف عملياتي عزت نفس
نحوه شكل گيري عزت نفس
عوامل مؤثر در شكل گيري عزت نفس
ديدگاههاي فعلي در مورد عزت نفس
عزت نفس به عنوان يك صفت شخصيتي
اثرات موقعيتي بر عزت نفس
صيانت نفس
عزت نفس جمعيتي
ابعاد كلي عزت نفس
الف) بعد اجتماعي
ب) بعد تحصيلي
ج)بعد جسمی
د)بعد خانوادگی
ه) بعد کلی عزت نفس
تصوير ظاهر خود و تصوير آرمانی
فيزيولوژی و عزت نفس
حفظ و ثبات عزت نفس مثبت يا منفي
کشف اسنادها در موقعيت های طبيعی اثرات عزت نفس
عزت نفس از ديدگاه قرآن ، احادي و دانشمندان
تحقيقات داخلی در مورد عزت نفس
«فصل سوم»
روش تحقيق
جامعۀ آماري
روش نمونه گيري
روش جمع آوري اطلاعات
متغير مستقل و متغير وابسته
روش آماري
هدفهاي ويژه تحقيق
«فصل چهارم» - يافته ها و تجزيه و تحليل داده ها
جدول 1-4 نمرات آزمودنيها از آزمون عزت نفس در بين دو گروه دانشجويان ورزشكار و غير ورزشكار
يافته ها وتجزيه و تحليل دادها
جدول 2-4 مقايسه دانشجويان ورزشكار و غير ورزشكار دانشگاه آزاد اسلامي واحد ابهر
جدول 3-4 نمرات خام آزمودنيها از آزمون عزت نفس در دو گروه افرادي كه ورزشهاي گروهي انجام ميدهند و افرادي كه ورزش هاي فردي انجام مي دهند
جدول 4-4 مقايسه عزت نفس در بين دانشجوياني كه ورزشهاي گروهي مي كنند و دانشجوياني كه ورزش فردي انجام مي دهند
جدول 5-4 نمرات آزمودنيها از پرسش نامه عزت نفس در دو گروه دختران و پسران ورزشكار
جدول 6-4 مقايسه عزت نفس در بين دختران و پسران ورزشكار دانشگاه آزاد اسلامي واحد ابهر
«فصل پنجم»- بحث و نتيجه گيري
بحث و نتيجه گيري
پيشنهادات
محدوديتها