مقاله نقش نقطه تجاري در رفع مشكلات صادرات

چكيده تاكيد برنامه چهارم توسعه كشور بر توسعه نقطه تجاري در جهت توسعه صادرات و با بررسي خدماتي كه يك نقطه تجاري طبق الگوي فدراسيون جهاني نقطه تجاري قادر به ارايه آن است، متوجه اين نكته مي شويم كه اين خدمات مي تواند كاركردهاي مفيدي را در رفع مشكلات صادمقاله نقش نقطه تجاري در رفع مشكلات صادرات|39006392|superior-brain|نقطه تجاري,مقاله مدیریت,مقاله مدیریت بازرگانی,سایت دانلود مقاله مدیریت,مزاياي نقطه تجاري,مقاله نقش نقطه تجاري در رفع مشكلات صادرات ,صادرات,خدمات اطلاعاتي,خدمات تسهيلاتي,خدمات معاملاتي,نقطه تجاري ايران
با ما همراه باشید با موضوع مقاله نقش نقطه تجاري در رفع مشكلات صادرات



چكيده
تاكيد برنامه چهارم توسعه كشور بر توسعه نقطه تجاري در جهت توسعه صادرات و با بررسي خدماتي كه يك نقطه تجاري طبق الگوي فدراسيون جهاني نقطه تجاري قادر به ارايه آن است، متوجه اين نكته مي شويم كه اين خدمات مي تواند كاركردهاي مفيدي را در رفع مشكلات صادرات موسسات كوچك و متوسط كشور ايفا كند. لذا در اين مقاله به بيان مطالبي پيرامون نقطه تجاري، تاريخچه آن، مزايا و ساختار آن و در ادامه به بيان خدمات فعلي نقطه تجاري ايران خواهيم پرداخت. در ادامه با بررسي تحقيقات انجام شده در كشور، يك جمع بندي از مشكلات و موانع صادرات و راهكارهاي توسعه صادرات مشخص شده و خدمات بالقوه و فعلي نقطه تجاري ايران در رفع اين مشكلات مورد تحليل قرار مي گيرد. در اين راستا باتوجه به مشكلات صادرات بخش موسسات كوچك و متوسط كشور به تبيين نقش نقطه تجاري در رفع هريك از اين مشكلات باتوجه به راهكارهاي ارائـه شده مي پردازيم. اگرچه موانع ساختاري در صادرات مشهود است اما ريشه بسياري از مشكلات در ناكارآمدي نظام اطلاعاتي و خدماتي كشور است كه طبق الگوي فدراسيون جهاني نقطه تجاري، نقطه تجاري ايران به مثابه يك مركز خدمات صادراتي مي تواند در راستاي تسهيل تجارت خارجي و توسعه صادرات ايفاي نقش كند. لذا در صورت ايجاد تنوع در خدمات صادراتي و حركت به سوي مجازي شدن نقطه تجاري ايران مي تواند نقش موثري را ايفا كند.

فهرست:
چکیده
مقدمه
آشنايي با نقطه تجاري
تعريف نقطه تجاري
اهداف و مزاياي نقطه تجاري
ساختار كلي يك نقطه تجـــاري
خدمات اطلاعاتي
خدمات تسهيلاتي
خدمات معاملاتي
اهميت بنگاههاي كوچك و متوسط در توسعه اقتصادي
خدمات فعلي نقطه تجاري ايران
خدمات ارائه نشده در نقطه تجاري ايران
نقش نقطه تجاري ايران در رفع موانع و مشكلات صادرات
مشكلات درون سازماني
مشكلات برون سازماني
نتيجه گيري
منابع و ماخذ