پاورپوینت جمع‌بندی نقطه نظرات پژوهشی و فناوری دانشگاههای منطقه سه کشور

نوع فایل power point قابل ویرایش 16 اسلاید قسمتی از اسلایدها بررسی وضعیت استقرار نظام شاعا و ساماندهی تجهیزات در قالب آزمایشگاه مرکزی و همچنین نظام ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) در آزمایشگاه پیشنهادات: پس از سپری شدن دوره آزمایش، این سامانه نیازمندپاورپوینت جمع‌بندی نقطه نظرات پژوهشی و فناوری دانشگاههای منطقه سه کشور|32041710|superior-brain|پاورپوینت جمع‌بندی نقطه نظرات پژوهشی و فناوری دانشگاههای منطقه سه کشور
با ما همراه باشید با موضوع پاورپوینت جمع‌بندی نقطه نظرات پژوهشی و فناوری دانشگاههای منطقه سه کشور

نوع فایل power point





قابل ویرایش 16 اسلاید





قسمتی از اسلایدها



بررسی وضعیت استقرار نظام شاعا و ساماندهی تجهیزات در قالب آزمایشگاه مرکزی و همچنین نظام ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) در آزمایشگاه



پیشنهادات:



پس از سپری شدن دوره آزمایش، این سامانه نیازمند اصلاحات است.



لزوم بازسازی و نوسازی تجهیزات و خرید تجهیزات جدید



تاکید بر لزوم استانداردسازی، با همکاری سازمان استاندارد



تاکید بر اهمیت ایمنی و مدیریت پسماندهای خطرناک، لزوم تشکیل کمیته ایمنی و بازرسی از ازمایشگاه‌ها توسط وزارت عتف و صرف هزینه برای استاندارد وایمنی



ایجاد نظام تعرفه استاندارد و تسهیل ارتباطات بین دانشگاهی در این راستا



اتصال سیستمهای آزمایشگاههای مرکزی دانشگاهها و ایجاد امکان تبادل خدمات اعتباری بدون تبادل پول



شورای تخصصی برای خرید تجهیزات و برنامه‌ریزی برای عدم خرید دستگاه‌های تکراری تشکیل شود. (با رعایت استقلال دانشگاه ها در نحوه خرید و انتخاب برند)



بازنگری و یکپارچه سازی حمایت خرید داخلی از نمایشگاه و حل مشکلات مربوط به خرید از شرکتهای داخلی و خدمات پس از فروش



نظرات در خصوص آیین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها



در آیین‌نامه ارتقا، رویکرد باید به سمت کیفیت پژوهش باشد نه کمیت پژوهش. بخشی از امتیازات مقالات به مقالات با کیفیت و با استنادات بالا اختصاص یابد.



وزن ارتقا از مقاله محوری به پژوهش کاربردی تغییر جهت یابد. نقش طرح‌های فناوری پررنگ‌تر شود و در ارزیابی این طرحها بجز مبلغ قراردادها، به ارزیابی نوع طرح، میزان اثرگذاری، کار تیمی، و مشارکت دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اجرای طرح توجه شود.



تشویق اعضای هیأت علمی به فعالیت‌های پژوهشی متمرکز بر اساس یک برنامه پژوهشی



ضرورت توجه به ویژگی‌ها، ماهیت و اقتضائات هر یک از گروه‌های علمی درتعیین موارد ارزیابی: امکان تهیه آیین نامه مجزا برای هر گروه آموزشی: علوم انسانی، علوم، مهندسی، هنر



در کنار تولید علم و تبدیل علم به فناوری، ترویج علم نیز مورد توجه جدی قرار گیرد



حداقل درصدی از مقالات علمی باید به زبان تخصصی فرد متقاضی باشد



ضرورت ارزش گذاری بیشتر برای تالیف و تصنیف کتاب



تعیین ضوابط و شاخصه های تشخیص، سنجش و ارزیابی "اثر بدیع و ارزنده هنری



تدوین آیین نامه خاص اعضای هیأت علمی پ‍ژوهشی



توجه به تاسیس شرکتهای دانش بنیان بنحوی که دانشگاه در آنها مشارکت داشته باشد





فهرست مطالب و اسلایدها

بررسی وضعیت استقرار نظام شاعا و ساماندهی تجهیزات در قالب آزمایشگاه مرکزی و همچنین نظام ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) در آزمایشگاه



گزارش وضعیت برخی دانشگاهها



نظرات در خصوص آییننامه ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاهها



بررسی وضعیت ارتقا و ترفیع در پژوهشگاهها و مراکز پژوهشی



نظرات در خصوص آییننامه ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاهها



نظرات در خصوص ارتقا و ترفیع اعضای هیات علمی پژوهشگاهها و مراکز پژوهشی



فرهنگ سازی و ایجاد بستر مناسب برای جهت‎دهی دانشگاهیان به سمت دانشگاه کارآفرین



گزارش وضعیت دانشگاهها در رابطه با کارآفرینی



نحوه همکاری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی با صنایع کشور و به اشتراکگذاری توان علمی، فنی و آزمایشگاهی خود با صنعت و همچنین تشریح فرصت ها و چالش‎های ارتباط با صنعت



فرصت ها:



چالشها



نحوه همکاری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی با صنایع کشور و به اشتراکگذاری توان علمی، فنی و آزمایشگاهی خود با صنعت



پیشنهادات



وضعیت دانشگاهها