اقدام پژوهی: چگونه می توانم میزان علاقه مندی شاگردانم را به درس ریاضی افزایش دهم؟

فهرست مطالب چکیده 5 مقدمه: 7 بیان مساله و توصیف وضع موجود: 8 گردآوری شواهد 1: 12 تعریف عملیاتی مفاهیم و واژگان کلیدی: 12 ب. مشاهده : 13 ج. پرسش نامه: 14 پیشینه تحقیق: 14 اهداف تحقیق: 15 ۲. نصب فعالیت دانشآموزان روی دیوار جهت تزئین کلاس توسط آنان: 16 اقدام پژوهی: چگونه می توانم میزان علاقه مندی شاگردانم را به درس ریاضی افزایش دهم؟|30011344|superior-brain|اقدام پژوهی: چگونه می توانم میزان علاقه مندی شاگردانم را به درس ریاضی افزایش دهم؟
با ما همراه باشید با موضوع اقدام پژوهی: چگونه می توانم میزان علاقه مندی شاگردانم را به درس ریاضی افزایش دهم؟

فهرست مطالب



چکیده 5



مقدمه: 7



بیان مساله و توصیف وضع موجود: 8



گردآوری شواهد 1: 12



تعریف عملیاتی مفاهیم و واژگان کلیدی: 12



ب. مشاهده : 13



ج. پرسش نامه: 14



پیشینه تحقیق: 14



اهداف تحقیق: 15



۲. نصب فعالیت دانشآموزان روی دیوار جهت تزئین کلاس توسط آنان: 16



۳. کاربرد شعر مرتبط با بعضی از فعالیتها : 16



۴. ایجاد انگیزه در دانشآموزان برای انجام فعالیتهای درس ریاضی: 16



۵. استفاده از روش ایفای نقش توسط دانشآموزان: 17



۶. اطلاع رسانی به اولیا جهت آمادگی از پیشرفت درس ریاضی دانشآموزان: 17



۷. انجام ارزشیابی تشخیصی از مفاهیم پیش نیاز جهت تعیین نقطهی آغاز تدریس: 17



تجزیه وتحلیل وتفسیر داده های اولیه: 19



انتخاب واجرای راه حل: 19



توصیف وضع مطلوب(شواهد 2): 25



نتیجه گیری: 27



موانع ومشکلات احتمالی : 27



پیشنهادات: 28



منابع ومآخذ: 29









چکیده



از اوایل سال تحصیلی ، همواره رفتار دانش‌آموزان در زنگ ریاضی، توجه من را به موضوعی از این قرار به خود جلب می¬کرد. بدان معنا که در این زنگ، شاهد چهره¬های درهم رفته و بی حوصله¬ی آنان بودم. بعضی از دانش آموزان در این زنگ با یکدیگر صحبت می¬کردند، برخی از آن ها بی مورد اجازه¬ی بیرون رفتن از کلاس را می¬گرفتند، چند تا ازدانش¬آموزان سرشان را روی میز خود گذاشته چرت می زدند. در واقع آن چه بیش از هر چیز من را متعجّب می‌کند، کم¬تحرکی و بی¬توجهی آنان نسبت به درس ریاضی بود.



اما در پایان این پژوهش :



دانش¬آموزان در انجام تکالیف ریاضی دقت لازم را دارند.



به درس ریاضی و فعالیت¬های آن علاقه¬ی وافری نشان می¬دهند.



از نتایج آزمون مداد ـ کاغذی كه حاكي از پيشرفت آنهاست، راضی هستند.



فعالیت¬های عملکردی را به دقت انجام می¬دهند.



بیش¬تر دانش‌آموزان،تکالیف ریاضی را بدون کمک گرفتن از اولیا انجام می¬دهند.



دفتر ریاضی خود را، تمیز و مرتب نگه داشته¬اند.



به ساخت وسایل کمک آموزشی مربوط به درس ریاضی علاقه زیادی نشان می¬دهند.



با روحیه¬ی شاد، فعالیتهای کلاسی حاضر را انجام می دادند.



اولیای دانش¬آموزان از پیشرفت درس ریاضی آنان ابراز خرسندی می¬کنند.



با کاربرد ریاضی در زندگی تا حدودی زیادی آشنا هستند.



هنگام انجام فعالیت¬های ریاضی به یکدیگر کمک می¬کنند.