تحقیق در مورد هواپيماها از نظر نوع موتور

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : وورد نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد صفحه : 9 صفحه قسمتی از متن .doc : هواپيماها از نظر نوع موتور ( Power Plant ) موتور پيستون پراپ پراپ مخفف کلمه پروپلر (Propeller) و به معني پروانه (متحقیق در مورد هواپيماها از نظر نوع موتور |1634301|superior-brain|تحقیق در مورد هواپیماها از نظر نوع موتور ,هواپیماها از نظر نوع موتور,دانلود تحقیق در مورد هواپیماها از نظر نوع موتور ,هواپیماها,از,نظر,نوع,مو
با ما همراه باشید با موضوع تحقیق در مورد هواپيماها از نظر نوع موتور

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 9 صفحه

قسمتی از متن .doc :

هواپيماها از نظر نوع موتور ( Power Plant )

موتور پيستون پراپ

پراپ مخفف کلمه پروپلر (Propeller) و به معني پروانه (ملخ) هواپيما مي باشد. در اين گونه موتورها نيروي جلو برنده (Propulsion) توسط پروانه توليد مي شود که پروانه نيز به وسيله موتور پيستوني مي چرخد. محدوديت استفاده از اين موتورها وزن آنهاست زيرا در صورتي که نيروي زيادي از اين موتور ها بخواهيم بايد موتور هايي با وزن بسيار زياد طراحي گردند.

موتور توربو پراپ (پراپ جت يا توربو ملخي)

در اين موتورها نيز نيروي اصلي توسط پروانه توليد مي شود؛ ولي چرخش پروانه توسط موتور جت صورت مي گيرد. هواپيماي ايران 140 ( An-140) نيز از اين گونه موتورها بهره مي گيرد.

موتور توربو جت

به زبان ساده اين موتورها هوا را از ورودي (Intake) به داخل کشيده و پس آنکه انرژي زيادي به هوا داده شد آن را با سرعت زياده از انتهاي موتور خارج مي کند و تغيير سرعت قابل توجه در ورودي و خروجي موجب حرکت هواپيما مي گردد.

موتور توربو فن

ساختمان اين گونه موتورها همان ساختمان موتورهاي توربوجت است با اين تفاوت که اين موتورها داراي قطر بزرگتري هستند و همه هواي ورودي از داخل موتور عبور نمي کند، بلکه مقداري هوا از اطراف بدنه موتور و در داخل يک پوسته حرکت مي کند.

موتور توربوشفت

اين موتورها در هليکوپتر ها کاربرد دارند و شباهت زيادي به موتورهاي توربوپراپ دارند.

موتورهاي رم جت

اين موتور ها در سرعت هاي بسيار زياد کاربرد دارند و داراي هيچ عضو چرخنده اي نمي باشند (برخلاف کليه موتورهاي ديگر).

نام گذاري هواپيماهاي امريکايي:

از سال 1962 تمامي هواگردهاي ساخت ايالات متحده از يک روش يکسان براي تعيين مشخصه پيروي مي کنند. اساس اين مشخصه گذاري آن است که مشخصه از يک حرف به منظور معرفي مأموريت اصلي، يک خط تيره و يک عدد براي مدل پايه آن هواپيما به کار مي رود. حروف ديگري به عنوان حروف مدلهاي بهسازي شده به کار مي روند. معمولاً حروفي به عنوان پيشوند به اسم هواپيما اضافه اضافه مي شوند که نشان مي دهد هواپيما استاندارد نيست و يا تحت آزمون بهينه سازي مي باشد و يا شايد هواپيما چند مأموريته باشد. گاهي هم علاوه بر اين حروف ممکن است حروف ديگري هم اضافه شوند که مشخص کننده نوع هواگرد است (مثلاً هليکوپتريا بالن). در اکثر مواقع اعدادي در کنار حرف سمت چپ به چشم مي خورد که نشان دهنده سري مدل توليدي هستند.

نوع وسيله:

G

هواسر

H

بالگرد

V

عمود برخاست/نشست

Z

وسيله سبکتر از هوا